„Małymi krokami do wielkich celów”
Już w sierpniu zakończy się wspólna wędrówka uczniów ze szkoły z Niedrzwicy Dużej, Czółen i z Marianki, którzy niestrudzenie zmierzali „małymi krokami do wielkich celów”. Umożliwił ją Europejski Fundusz Społeczny, który sfinansował szereg atrakcyjnych działań.
Ze specjalistycznego wsparcia skorzystało 295 uczniów, 115 podniosło kompetencje kluczowe w zakresie porozumiewania się w języku angielskim, 251 podniosło świadomość i ekspresję kulturalną, 166 swoje umiejętności matematyczne, a 65 informatyczne.
15 uczniów uzyskało certyfikaty językowe Young Learners English, w tym dwóch ze szkoły w Czółnach zdobyło maksymalną ilość punktów. W grupie młodszej 11 uczniów zdobyło certyfikaty z Testu Oxford Plus. Dzięki wyjazdom na basen 13 dzieci zdobyło kartę pływacką. Uczestnicy zespołów tanecznych brali udział w konkursach, oczywiście największe osiągnięcia miała FESTA. We Włodawie grupa II(średnia) zajęła w swojej kategorii wiekowej II miejsce, a w Lubartowie zespół zdobył główne trofeum – Puchar Burmistrza Lubartowa.
Dużymi osiągnięciami mogą pochwalić się uczestnicy zespołów sportowych, głównie w tenisie stołowym. Na szczeblu gminy uczniowie ze szkoły w Mariance i w Czółnach zajęli I, a w eliminacjach powiatowych V. Niepokonani byli uczniowie zespołu szachowego z grupy zaawansowanej. Zbierali trofea we wszystkich turniejach.
Uczniowie brali także udział w zmaganiach matematycznych na szczeblu ogólnopolskim, w konkursie „Matematyka Plus”. Dwóch uczniów z Marianki zdobyło wyróżnienie uzyskując tytuł laureata I i III stopnia, 3 uczniów z Czółen tytuł laureata II stopnia a 2 - laureata IV stopnia.
Uczestnicy projektu brali także udział w licznych konkursach organizowanych na szczeblu gminy, zajmując w nich czołowe miejsca.
W ramach projektu uczniowie zespołów Media i Informacje zredagowali i wydali 1220 gazetek szkolnych, 160 albumów Moja Mała Ojczyzna, 160 folderów promujących projekt, 130 kalendarzy z pracami uczestników zespołów plastycznych, nakręcili 3 filmy, które ukazują prace dzieci. Natomiast uczniowie zespołów j. angielskiego opracowali i wydali 630 broszur o krajach anglojęzycznych. Przygotowali i zaprezentowali społeczności lokalnej 6 inscenizacji w j. angielskim.
Uczestnicy zespołów brali udział w 18 integracyjnych warsztatach wyjazdowych, na których w sposób praktyczny ugruntowywali i poszerzali zdobytą wiedzę.
Udział w projekcie zapewnił dzieciom szansę na lepsze przygotowanie do aktywnego działania w środowisku lokalnym i szkolnym, dał możliwość skorzystania z zajęć, których nie udałoby się zorganizować bez wsparcia Europejskiego Funduszu Społecznego. Zwiększył szanse edukacyjne uczniów oraz ich poczucie wartości, pobudził motywację do nauki i rozwinął ich zainteresowania.
Dzięki zakupionym pomocom na potrzeby zespołów wzrosła atrakcyjność zajęć, zaangażowanie i myślenie dzieci, wzrosła ich inicjatywa, zaobserwowano rozwój wyobraźni i aktywności twórczej.
Nad projektem czuwał Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego. Dziękujemy opiekunom projektu za pomoc i życzliwość.
Koordynatorzy Projektu:
Zofia Stec, Iwona Pastuszak, Renata Szymańska, Alina Kłos.